even voorstellen

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

even voorstellen

Bericht van nelsons baasje op za 9 feb 2013 - 22:39

hallo allemaal
nieuw op het forum hier....mijn naam is claudia en ik ben trotse eigenaar van een bull puppy genaamd nelson ...
het bijten heb ik gelezen is normaal bij bulletjes haha maar nu heb ik een vraag onze pup loopt niet mee aan de riem....zodra hij buiten is gaat hij zitten en stribbelt ie tegen:shock:....hij doet niets en ik moet hem zelfs optillen .....zodra ie thuis is doet is alles weer...iemand tips:scratch:...groetjes
nelsons baasje
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 16
Registration date : 09-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: even voorstellen

Bericht van GuardianAngel op za 9 feb 2013 - 23:08

Hallo
GuardianAngel
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 1029
Leeftijd : 53
Registration date : 03-09-08

Bericht van Danny op zo 10 feb 2013 - 8:46

Hey hallo en welkom op ons forum
Het is heel normaal hoor de pup kent het buiten allemaal nog niet dus is het vreemd en eng aan jullie de taak om het vertrouwt en leuk te maken .
Je zou hem/haar kunnen lokken met een snoepje/stukje kaas en met gebaren naar je toe lokken je staat ff voor gek als je elke keer heel vrolijk loopt te roepen "kom dan kom dan " en met je handen op je knieen staat te slaan maar het is wel de mannier .
Even zoeken op het forum en ik denk dat je jouw vraag wel uitgebreid beantwoord tegen komt

Gezondheid - Andere rassen - Off topic - Foto`s en verhalen

En Vito natuurlijk
Danny
Admin
Admin

Aantal berichten : 2752
Leeftijd : 48
Registration date : 11-07-08

http://www.debullterrier.nl

Bericht van Jolanda Smits op zo 10 feb 2013 - 10:02

Hoi en welkom op het forum.
En om je een hart onder de riem te geven,ik ben bijna 2 maand bezig geweest met Zuwy.
Naar huis toe liep ze als een speer,maar van huis af,nog geen meter.
Maar komt goed,hoog stemmetje een speeltje of wat lekkers en op een dag gaat het vanzelf.

Moderator

Aantal berichten : 4255
Leeftijd : 51
Registration date : 12-01-09

Bericht van nelsons baasje op zo 10 feb 2013 - 10:30

het ervoor lopen met koekjes en gek doen werkt nog niet echt...hij staat te rillen en te trillen als een rietje Shocked .....en hij doet alles wat niet mag.....het zijn echt mega ondeugende pups!
nelsons baasje
Beginnende bull
Beginnende bull

Bericht van nelsons baasje op zo 10 feb 2013 - 10:31

wel lief hoor! maar ondeugend haha
nelsons baasje
Beginnende bull
Beginnende bull

Bericht van J@siu op zo 10 feb 2013 - 12:13

Proficiat , je hebt een ECHTE BT !!!!

welkom op "ons Kluppie" !!!
J@siu
V.I.B. very important bull
V.I.B. very important bull

Aantal berichten : 2141
Leeftijd : 64
Registration date : 30-08-09

http://www.arfoc.be

Bericht van Danny op zo 10 feb 2013 - 21:46

Spelenderwijs verkennen ze de grote boze buitenwereld dus niet aan de lijn over straat scheuren maar echt stukje voor stukje spelenderwijs lokken zeg maar .
Je zou bv met een balletje of ander speeltje kunnen werken leuk spelen en af en toe het balletje of speeltje "per ongeluk" iets verder gooien dan hij gewent is .
Haalt ie het op dan kun je dit steeds verder uitbreiden . Dit is niet in een paar uur geleerd hoormoet je wel een paar dagen mee bezig zijn .
Een hoog stemmetje opzetten en enthousiast doen helpt ook .

Nogmaals zoek maar op het forum daar staan wel een paar topics over dit onderwerp

En Vito natuurlijk
Danny
Admin
Admin

Bericht van nelsons baasje op zo 10 feb 2013 - 22:55

nou vandaag weer verder aa de slag met onze nelson ....dank jullie voor de tips! afro
nelsons baasje
Beginnende bull
Beginnende bull

Bericht van Pauline op ma 11 feb 2013 - 0:24

hallo Claudia, van harte welkom op het forum

en ja je hebt in ieder geval een echte bullen pup happy2
niet aan het riempje willen lopen hebben ze bijna allemaal. Wat soms ook werkt is met een ander en zijn/haar hond mee laten lopen. Je pup volgt dan als het ware de andere hond en heeft dan minder interesse voor de 'vreemde wereld' om hem/haar heen.
Wat ook goed kan werken is beginnen met lopen op een vreemde plaats. Ik ging dan met de auto ergens heen zodat alles nieuw was als we uit stapten. Op de nieuwe plaats/omgeving mocht ze onderzoeken of lopen hoe ze wilde en ik volgde de pup.

Voor de pup is 'thuis' bekent en veilig, daarom willen ze heel slecht van huis weg en als ze halverwege zijn wel snel doorlopend weer terug.
De weg van huis weg moet dus ook leuk (en veilig) zijn, daarom mag je nooit trekken aan het riempje maar alleen lokken en het door stemmetje, speeltje of wat dan ook het leuk maken om met je te lopen.
Pauline
Admin
Admin

Aantal berichten : 5937
Leeftijd : 56
Registration date : 01-10-08

Bericht van Karin op wo 13 feb 2013 - 5:58

Welkom vanuit Almere
Karin
Super Bull
Super Bull

Aantal berichten : 628
Leeftijd : 47
Registration date : 28-08-09

http://www.lativa.hyves.nl

Bericht van nelsons baasje op wo 13 feb 2013 - 10:10

dank jullie voor alles tips! hij is eeeeeeenorm ondeugend een echt klein kereltje haha en dan dat bekkie van hem als ie iets fout heeft gedaan en jet dan weer wilt goed maken
.echt om te smelten! ....alleen het bijten drijft me soms tot waanzin cry ....en blaadjes eten! zucht zucht zucht ;-)
nelsons baasje
Beginnende bull
Beginnende bull

Even voorstellen

Bericht van Kleinejason op ma 18 feb 2013 - 5:05

Hallo Allemaal

Mijn naam is Esra, en heb een bull terrier pup van bijna 4 maanden. Zijn naam is Jason en het is een mannetje.
Hij is super speels. Maar ik kan me niet voorstellen hoe het is als hij er niet meer is.
Hij is een echte waakhond. zodra meneertje iets hoort gaat hij gelijk blaffen!

Ik hoop dat ik hier nog meer informatie kan opdoen en vragen kan stellen waar ik iets aan heb.
Want heb namelijk al veel geprobeerd wat op internet stond, en veel daarvan hielp niet.
Toen dacht ik, misschien op een bull terrier forum mij aanmelden. Dus bij deze.
Kleinejason
Beginnende bull
Beginnende bull

Aantal berichten : 52
Registration date : 16-02-13

Bericht van nelsons baasje op ma 18 feb 2013 - 5:29

hoi esra mijn nelson is van 6 november dus ongeveer even oud hihi is die van jou ook zo ondeugend en tegen welke dingen loop jij aan? :-)
nelsons baasje
Beginnende bull
Beginnende bull

Bericht van Kleinejason op ma 18 feb 2013 - 8:21

Haaai baasje van Nelson.

Ja hij was eerst heel rustig en luisterde goed, maar sinds hij een paar tandjes heeft verloren is hij ineens doof lijkt het wel. Hij is weer alles aant onderzoeken wat hij wel en niet mag soms hoef je maar een keer "UHH" te zeggen voor hij het door heeft en soms wel tien keer.

Ik loop tegen best wel veel dingen aan.
wij zeggen tegen de mensen altijd als die thuis is is hij het lieft.
Maar als hij ergens anders is is hij echt een rotzak om het maar effe hard te zeggen. Dus niemand gelooft nogal snel dat hij ook lief kan zijn.

Buiten wandelen is soms echt een drama met hem.
Elke hond daar wil hij heen om te spelen. En als hij dan ff mag snuffelen is hij nog niet tevreden. Dan gaat hij joenken of zelfs harder blaffen als hij er neit bij mag zijn.
Onze buurman heeft een engelse/americaanse staff. en daar kan hij dan wel mee spelen. En als het voor die andere hond genoeg is laat hij het wel merken en dan stopt hij ook gelijk.
En dan iedere fietser of auto wil die achteraan. Dus je moet je al stevig tegenhouden want zo'n hondje heeft toch nog wel wat kracht hoor. haha.
Maar hij heeft ook z'n lieve kanten hoor. Is altijd leuk om thuis te komen want dan is hij blij dat je er bent en dat laat hij je ook merken. Dan word je ook echt helemaal ondergelikt.
Het woordje "ZIT" kent hij al heel goed.
Hij doet dat zelfs al zonder een koekje te krijgen.

En is Nelson ook zo ondeugend of waar loop jij tegen aan ?
Kleinejason
Beginnende bull
Beginnende bull

Bericht van nelsons baasje op ma 18 feb 2013 - 10:23

je hebt een echte bull zo te horen! hihi super leuk...
nelson is ook echt super ondeugend..hij bijt in alles wat niet mag....huilt als is iets wilt......bv heeft ie net gegeten..
huilt it alweer dat ie nieuw eten wilt hij is een vreetzakkie hihi moelijk om dan nee te zeggen maar ik doe het wel! ;-)
verder is uitlaten ook een drama zodra hij het huis uit is is het drama! meteen de rem erop.....ik moet jem optillen tot het uitlaat veld en dan pas loopt hij weer echt enorm frustrerend.....
daarin tegen is ie wel super vrolijk, gek, en lief soms trekt ie zon lief koppie dat je helemaal smelt....ook ligt ie in de avond vaak op de bank bij mijn vriend te slapen en dan is het echt een schattig gezicht hihi
moet wel zeggen dat zon pup heeeeeeel veel energie kost hihi :-)
nelsons baasje
Beginnende bull
Beginnende bull

Bericht van Kleinejason op di 19 feb 2013 - 9:26

Hahaha leuk om te horen dat je ook moeite hebt met uitlaten, dacht al dat ik de enige was.
Als ik een stukje ga wandele met um en als het dan te lang is voor um gaat hij huilen en moet ik um optillen en dan met zo'n zwaar beesje lopen. Maar inderdaad soms kunne ze echt lief kijken met hun snoetje.

En als ik zeg KOEKIE ?? dan moet je eens kijken alsof hij ineens toch niet zo doof is als ik dacht. haha

Maar dat met eten heb ik alleen als hij in de gaten heeft dat ik zijn voerbak in de hand heb dan gaat hij helemaal door de dolle heen, in de lucht springen, en doen alsof hij nooit wat krijgt.

Maar zodra er bezoek komt is hij ook helemaal door de dolle heen, en dan zodra hij het wel heeft gezien ligt hij ergens te slapen.

Maar hoe reageert jou'n bull op een stofzuiger? Of bezum
Kleinejason
Beginnende bull
Beginnende bull

Bericht van nelsons baasje op di 19 feb 2013 - 9:55

hahahaha ik moet hem juist optillen nr de uitlaat plaats haha en dan nr huis ook vaak optillen....luie beesten haha....de bezem daat knauwt hij aan en stofzuiger als ie los ie blijft ie blaffen en erop af springen....zodra ik hem in zen bench zet is het goed en kijkt ie gewoon sukkelig hihi......
zen voerbak blijft een drama haha joenken dat ie meer wilt net of ie te weinig krijgt....yeah right!!! haha....
bijt die van jou ook zoveel? overal in! ;-)
nelsons baasje
Beginnende bull
Beginnende bull

Bericht van Kleinejason op wo 20 feb 2013 - 5:53

Hahaha precies het zelfde met een bezum of stofzuiger. Erin bijten en hard blaffen ja. En in de bench zelf gaat hij door.

Nou die van mij heeft een hele tijd niet meer gebeten alleen speels.
En als je een keer zei niet bijten. stopte hij ook.
Maar sinds hij is gaan wisselen moeten we ALLES vaker zeggen. Zelf met bijten. En nu zit hij echt overal in te knagen dus je moet de hele tijd je hondje corrigeren. En de hele tijd opletten!
Eerst waren schoenen veilig, maar sinds kort is hij er helemaal weg van hij ziet het als speeltje. En hij heeft al zo veel speelgoed ?!

Hoe is Nelson als je bezoek krijgt of als hij de bel hoort ? Ook blaffen en heel erg blij naar het bezoek toe springen ?
Kleinejason
Beginnende bull
Beginnende bull

Bericht van Danny op wo 20 feb 2013 - 7:12

Dat overal in bijten komt door het wisselen geef je Nelson ook wel eens van die kauwstaven ? of een kong extreme (de zwarte)

En Vito natuurlijk
Danny
Admin
Admin

Bericht van nelsons baasje op wo 20 feb 2013 - 23:33

een kong extreme? whats that?... .wel kauwstaven maar die dentasticl dingen heeft ie binnen 5 minuten op en een bot vond ie na 5 min niks meer aan haha....

@esra nelson blaft eigenlijk pas sinds deze week een beetje speels haha wel enorm springen en aandacht vragen aan iedereen ;-)
vanmorgen kwam ie langsgelopen met men schoen on zen bekkie.....oeps! foei nelson haha gelukkig net op tijd ...

nelsons baasje
Beginnende bull
Beginnende bull

Bericht van Danny op wo 20 feb 2013 - 23:53

http://www.kongcompany.com/nl/products/voor-honden/rubber-toys/extreme-toys/kong-extreme/

Doe er een kleinbeetje pindakaas of leverpastij in en hij is zoet .
Deze krijgen ze ook niet zomaar stuk

En Vito natuurlijk
Danny
Admin
Admin

Bericht van Kleinejason op do 21 feb 2013 - 9:03

nelsons baasje schreef:een kong extreme? whats that?... .wel kauwstaven maar die dentasticl dingen heeft ie binnen 5 minuten op en een bot vond ie na 5 min niks meer aan haha....

@esra nelson blaft eigenlijk pas sinds deze week een beetje speels haha wel enorm springen en aandacht vragen aan iedereen ;-)
vanmorgen kwam ie langsgelopen met men schoen on zen bekkie.....oeps! foei nelson haha gelukkig net op tijd ...

Ja he inderdaad doet mijne ook. aandacht vragen aan iedereen. ( ook buiten heel erg ).
En sinds kort komt hij ook ineens aan elke schoen en dan snel FOEI he. hahah
Kleinejason
Beginnende bull
Beginnende bull

Bericht van nelsons baasje op vr 22 feb 2013 - 11:44

ow ow ow vandaag drama! knauwen bijten blaffen ...druk trubbelig.....aaaaaa puppy!! haha....ik zal eebs gaan kijken nr zon kong bijt ding ....misschien helpt het.....nog meer tips? :-) .......fijne avond iedereen
nelsons baasje
Beginnende bull
Beginnende bull

Bericht van Kleinejason op zo 24 feb 2013 - 7:15

Helpt wel zo'n kauw ding. Als mijn hond druk en vervelend is en dan geef ik um z'n botje is die de hele tijd heel stil en heb je er geen last van. :p
Kleinejason
Beginnende bull
Beginnende bull

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven